اتوماسیون یا Automation تركيبي است از دو كلمه automatic و operation و به معني اجرای فرآیند بدون دخالت مستقیم عامل انسانی است.

رسیدن به سود مناسب فروش چالش 65 درصد از کسب و کار ها است. برای به سود رسیدن، کسب و کار نیاز به یک تیم فروش دارد که 70 درصد از وقت خود را صرف تماس با مشتری و پی­گیری برای فروش و ثبت معاملات کند.

با این حال اکثر این فرآیند­ها تکراری هستند، به این علت که 60 درصد زمان تیم فروش صرف ارسال ایمیل، پیدا کردن و هدایت مشتری، تکمیل اطلاعات و ایجاد پرونده ها و ایجاد وظیفه می شود. انجام این فعالیت های تکراری مانع از انجام وظیفه اصلی که تماس بیشتر برای فروش بیشتر است می ­شود.

تحقیقات نشان می دهد که 79 درصد از کسب و کار ها تمایل دارند که فرآیند های خود را به صورت خودکار انجام دهند.

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از نرم افزار CRM است که دارای اتوماسیون فروش قدرتمند باشد. اتوماسیون فروش نرم افزار CRM با بهره گیری از وظایف مدیریتی، بازدهی را افزایش می­دهد. یک نرم افزار CRM با ویژگی های اتوماسیون فروش یکپارچه قدرتمند می ­تواند 26.4 درصد بازده فروش را افزایش دهد.

اتوماسیون فروش در نرم افزار CRM چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که فروش شما باعث افزایش بهره وری می شود؟

اتوماسیون تولید سرنخ های فروش

نرم افزار CRM باید بتواند سرنخ­ های فروشی که از سمت وب سایت شما ایجاد می شود را به صورت خودکار در نرم افزار ایجاد کند و با ایجاد وظیفه جدید تیم فروش را برای پی­گیری­ های آینده از سرنخ فروش ایجاد شده مطلع کند.

اتوماسیون ایمیل

خودکار کردن و برنامه ریزی ایمیل ها برای همه کسب و کارها ضروری و مهم است.

کمپین های ایمیل سفارشی سازی شده باعث تکرار در فروش می شوند و نیازی به دستی وارد کردن اطلاعات و آدرس ­های ایمیل نیست و ارسال ایمیل به صورت خودکار انجام می­گیرد و نیازی نیست که اعضای تیم فروش وقت خود را صرف ارسال ایمیل کنند.

نرم افزار CRM امکان ارسال ایمیل های شخصی شده به هر سرنخ فروش را می دهد و شما می­ توانید زمان ارسال ایمیل را با توجه به انجام فعالیت مشخص کنید.

اتوماسیون مدیریت وظایف

ایجاد وظایف برای افراد کسب و کار و اقدامات مربوط به آن­ها و پی­گیری این وظایف زمانبر است. نرم افزار CRM توانایی خودکار کردن وظایف و پی گیری آن ها را دارد و می­تواند با ارسال ایمیل یا پیام کوتاه ایجاد وظیفه جدید را برای پی گیری آینده به کاربران نرم افزارCRM  اطلاع دهد.

اتوماسیون فروش جنبه بسیار مهمی از نرم افزار CRM است و با استفاده از اتوماسیون فروش، بهره ­وری تکرار فروش کسب و کار شما بهبود پیدا می کند.